شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
2

حوزه/ نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از جمله کلیدی ترین الزامات تحقق اهداف حداکثری در بحث جهش تولید، تلاش در راستای ارتقای سطح مشارکت مردم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، مجید دوستعلی، طی سخنانی در مراسم آغاز بکار بزرگترین آزمایشگاه تجزیه مواد معدنی جنوب‌شرق در کرمان اظهار داشت: از ابتدای شکل گیری نظام جمهوری اسلامی تاکنون همواره مشی و مرام حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری مبتنی بر بهره گیری از توانایی و ظرفیت مردم برای پیشرفت کشور و رسیدن به اهدافی بوده است که پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال جهش تولید ملی با مشارکت مردم گفت: نگاه حاکمیت و نظام همواره مبتنی بر این بوده که شرایط و زمینه لازم برای مشارکت و نقش آفرینی مردم در عرصه های مختلف به خصوص عرصه اقتصادی را فراهم کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هر گاه که مردم در حوزه‌ای پای کار آمدند، مشکلات رفع شده و در حوزه اقتصاد هم همین هست و اگر جریانات مختلف و جوانان میدان‌دار عرصه اقتصاد شدند قطعاً به نتیجه می‌رسیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته گاهی اوقات تعارض منافعی ایجاد می‌شود که مانع این حضور و بروز مردم می‌شود و یک دلیل دیگر می‌تواند این باشد ما باید امید، خستگی‌ناپذیری، همت بلند، عزم و اراده‌ای که هست را برای رسیدن به وضعیت مطلوب در جامعه تقویت کنیم.

وی افزود: مشکل دیگری که داریم و به منِ نوعی به‌عنوان نماینده مجلس برمی‌گردد این است که روال کشور به نوعی‌ست که مردم، انتظاراتی از نماینده پیدا کرده‌اند که هرگز رسالت نماینده نیست در حالی که قانون‌گذاری وظیفه ما نمایندگان است تا کارها را سهل‌الوصول کند.

دوستعلی همچنین بیان داشت: برخی اوقات هم قانونی وضع می‌کنیم که جامع و حلال مشکل نیست زیرا قانون‌گذار کار قانونی و قانون‌گذاری را انجام نمی‌دهد به‌علت اینکه هزاران گرفتاری برایش در جامعه درست شده است. اگر مردم از نمایندگان خود خواستند تا به وظیفه اصلی و اساسی خود برای قانون‌گذاری بپردازد و نمایندگان هم توجه کردند، آنگاه بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی در خاتمه گفت: دخالت‌های بی‌مورد و بسیاری در کار یکدیگر داریم و باید این نظام حکمرانی کار خود را ازجمله در مجلس بر شاکله درست انجام دهد و در مجلس دو رسالت اساسی یعنی قانون‌گذاری و نظارت بر قانون را انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha